Web 3 Oyunları Neden Gerçek Oyunculara Ulaşamıyor?


0

Web 3.0 oyunlarının yükselişi, 2021 yılında oyun dünyasında bir heyecan yarattı. Ancak bu oyunlar, ilk baştaki popülaritelerine rağmen artık aktif kullanıcılarının çok küçük bir kısmını bile elinde tutmakta zorlanıyor.

Bu makalede, Web 3.0 oyunlarının kullanıcılar için neden eğlenceli olmayabileceğinin beş nedenini ve daha da önemlisi, günlerini doldurup doldurmadıklarını veya burada kalacaklarını ele alacağız.

1- Oyun deneyimi sağlamak için tasarlanmadılar

Blockchain oyunları karmaşıktır. Çoğu oyunu oynamaya başlamak için oyuncuların bir kripto cüzdanı oluşturması, kripto satın alması, cüzdanı oyuna bağlaması ve çoğu zaman bir NFT (non-fungible token) satın alması gerekir. Oyuna başlamadan önce gezinmek için çok şey var.

Diğer bir konu da, blockchain işlemleriyle ilişkili yavaş hız ve yüksek ücretlerdir. Web 3.0 oyunları, yavaş işlem süreleri ve yüksek ücretlerle ünlü olan blockchain teknolojisine dayanır.

Bu, oyun deneyimini büyük ölçüde etkileyebilir çünkü oyuncular oyun içi varlıklarının aktarılması veya bir satın alma işleminin işleme koyulması için dakikalarca hatta saatlerce beklemek zorunda kalabilir.

Çok sayıda ağ tıkanması örneği olmuştur. BAYC arazi satışı bunun klasik bir örneğidir.

Web 3.0 teknolojisi, en iyi uygulamaların hâlâ formüle edildiği kadar yeni ve bunu çözmenin karmaşıklığı, geliştiricilerin oyunu geliştirmek yerine teknik konulara odaklanmasına yol açıyor.

2 – Kazanç sağlamak için inşa edilmişlerdir, eğlenmek için değil

Günümüzde çoğu P2E (kazanmak için oyna) oyunu, eğlenceden çok kâr odaklı inşa edilmiştir ve bu üç bölümden oluşan bir sorun gibi görünmektedir.

Yüksek İlk Girişler

Web 3.0 oyunlarında, oyuncular genellikle çok pahalı olan bir oyuna erişim elde etmek için NFT’lere ihtiyaç duyarlar.

BAYC’nin (Bored Ape Yacht Club) yaratıcıları olan Yuga Labs tarafından başlatılan bir Web 3.0 oyunu, oyuncuların skor tablosundaki konumunuza bağlı olarak açıklanmayan ödüller için oynayabilmeleri için bir “Sewer Pass” (2.89 ETH / yaklaşık 4.600 $) sahibi olmalarını gerektirir.

Öte yandan, Web 3.0’daki oynaması ücretsiz sürümlerle, oyun deneyimi genellikle yetersiz kalıyor ve oyuncuların beklediği standartları karşılamıyor.

Sosyal Oyun Eksikliği

Web 3.0 oyunlarının diğer bir zorluğu, sosyal oyun öğelerinin olmaması ve yetersiz topluluk katılımıdır. Bu, sınırlı oyuncu benimsemesi nedeniyle otomatik olarak düşük aktiviteye ve yalnız bir oyun deneyimine neden olur.

Yüzeysel Oyunlar

Çok sayıda Web 3.0 oyunu, oyun olarak maskelenmiş yalnızca DeFi (merkezi olmayan finans) uygulamalarıdır. Uzun vadede oyuncuları çekecek derinlik ve karmaşıklıktan yoksunlar ve zayıf tokenomikler ve var olmayan bir ekonomi ile çok az oynanışa sahipler veya hiç yoklar.

3 – Mobilde Oynanamıyorlar

Web 2.0’daki oyuncular, kullanışlı ve oynaması hızlı bir mobil oyun deneyimine doğru ilerlerken, Web 3.0 oyunları azalan masaüstü oyuncu tabanını takip ediyor.

Mobil cihazlarda mevcut olsalar bile, çoğunlukla Android’dir çünkü Apple, oyun geliştiricilere cihazlarında satış yapmaları için ağır bir vergi uygular. Mobil kullanıcıların kabaca üçte biri iOS kullanıyor ve bu sayı gelişmiş ülkelerde daha yüksek.

Mobil uyumluluk eksikliği, birçok oyuncuyu bir masaüstü kullanmaya zorlar, bu da erişilebilirliklerini ve rahatlıklarını önemli ölçüde sınırlar. Bu, oyuncuların hareket halindeyken oyunlardan zevk almasını zorlaştırır.

4 – Eğlenceyi öldüren çok fazla FUD (korku, belirsizlik, şüphe) var

Web3 oyunları, halı çekme, proje çökmeleri ve dolandırıcılıklarla boğuşuyor. İnsan yapımı pompa ve boşaltmaların ötesinde, çoğu oyunun doğal olarak döngüsel olduğu gözlemlendi – sürdürülemez ekonomik modeller nedeniyle ilk zirveden sonra bir düşüş gösteriyor.

Delphi’nin The Year Ahead for Gaming raporuna göre, 2022’nin başından bu yana, piyasa değerine göre en iyi 10 blockchain oyun projesi %95’e kadar düştü.

Web 3.0 oyunlarının döngüsel doğası ve doğal fiyat düşüşü oyunculara herhangi bir rahatlık sağlamaz. Coda Labs tarafından yapılan bir anket, ana akım oyuncuların kripto para birimi ve NFT’ler gibi Web 3.0 oyunlarının yaygın kiracılarına karşı olumsuz hissettiklerini ortaya çıkardı.

2021’de dünyayı kasıp kavuran Axie Infinity ve Alien Worlds gibi en iyi blockchain oyunları bile aktif kullanıcılarının %5 ila %10’unu elinde tutmakta zorlandı.

5 – Yasal belirsizlikler

2020-2021 pazarı katlanarak büyüdü. Ancak 2022, Terra Luna’nın çöküşünden FTX-Alameda patlamasına kadar ekosistem çapında muazzam bir güven ihlali gördü. Bu da sektörün kırılganlıklarını gündeme getirdi.

Japonya kısa bir süre önce belirteç listelemeleri için gereklilikleri gevşetti ve firmalar için daha sıcak bir mesaj verdi. Çin, kripto ticaretini yasakladı ve madenciliği kısıtladı. Hindistan, IMF’nin kripto düzenlemeleri için G-20 ile çalıştığını açıkladı.

Avrupa Birliği’nin kapsamlı MiCA (Kripto Varlık Pazarı) mevzuatı, şu anda yürürlükte olandan daha katı kurallar uygulayacak olan yasa olma yolunda yavaş yavaş ilerliyor.

Pek çok ülke, tüketicileri korumak için kurallar belirleyerek kripto ve blockchain teknolojisini düzenlemek istiyor ancak bu düzenlemeler için herkes aynı yolda hemfikir değil.

Mevzuat sorunları ve vergilendirme yasaları, oyuncuların finansal sistem ile kripto para piyasası arasında hareket etmesini zorlaştırır. Oyuncular, önemli yatırımlar yaptıktan ve ödüller kazandıktan sonra rampa dışı kazançlarını itibari paraya dönüştürmekte zorlanıyor.

Oyuncular bu oyunların geleceğinden, oyun içi varlıklarının değerinden ve kripto ödüllerinden emin olmadıkları için bu FUD’a katkıda bulunur.

Sonuç olarak, Web 3.0 oyunları oyun endüstrisinde devrim yaratma potansiyeline sahipken, Web 2.0 oyunları ölçeğine ulaşmaları için çözülmesi gereken zorluklar var.

Bu Yazıya Tepkiniz Ne Oldu?
  • 0
    alk_l_yorum
    Alkışlıyorum
  • 0
    be_endim
    Beğendim
  • 0
    d_nceliyim
    Düşünceliyim
  • 0
    be_enmedim
    Beğenmedim

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bültenimize Katılın

Hemen ücretsiz üye olun ve yeni güncellemelerden haberdar olan ilk kişi olun.